Stresszblog

under pressure w

Stresszblog

Ez a blog a stresszről szól. Ha valakinek van kérdése, ötlete, története a témával kapcsolatban, írja meg bátran, és utána járunk, megkérdezzük, meghallgatjuk, és megosztjuk a Stresszblogon. Kövess a Facebookon: https://www.facebook.com/stresszblog

2014. június 11. Szalay Ágnes

13 dolog, amit meg szeretnék tanítani a kislányomnak

A kislányom négy éves, és mostanában nagyon sokat küzd az érzéseivel. Sokszor mérges, szomorú, sértett, és néha a szívem szakad bele, hogy nem tudok segíteni rajta. Ami meg még rosszabb, hogy gyakran én is mérges, szomorú és sértett leszek az ő viselkedésétől. És ettől, utólag, újra megszakad a szívem. Összeszedtem, mi az, amit meg szeretnék tanítani neki, hogy békességben élhessen magával és a világgal. Félek, hogy nem sikerül majd, de mindent meg fogok tenni, hogy megpróbáljam.

Drága Kislányom!

Tudom, hogy nehéz mostanában neked, sok minden történik, ami nem jó, fájdalmak érnek, amiktől nem tudlak megvédeni. Pedig szeretnélek. Mert amikor jól érzed magad, és nevetsz, akkor kisüt a nap felettem, és azt hiszem, hogy megtaláltam az értelmet a világban. Még kicsi vagy, sok minden furcsa és ijesztő neked, én már öreg vagyok hozzád képest, és eleget láttam már a jó és rossz dolgokból. Van, amit a mamámtól tanultam én is, van, amit a magam kárán, és vannak olyanok is, amiket ismerek, de mindig újra és újra elfelejtem őket. Azt szeretném, mire felnősz, te is tudd ezeket, hogy békésen és elégedetten élhess. Mert téged szeretlek a legjobban a világon!

  • Ha valami fáj, ha nehéz az élet, ne nyugodj bele, mindig keresd meg, hogy mi az oka, még akkor is, ha ez nem könnyű.
  • Ha megvan, akkor mondd el! Ne tartsd magadban, beszélj róla. Én mindig meg foglak hallgatni, de lesznek még körülötted sokan, akik melléd ülnek, akik figyelnek rád.
  • Te is hallgass meg másokat, fordulj oda mások felé, mert ezzel adhatod a legtöbbet, és ezáltal válsz te is teljessé.
  • Ha úgy érzed, bántottak, ha dühös vagy, ne abba rúgj bele, akit a legjobban szeretsz.
  • Örülj az ajándéknak, a barátságnak, a szeretetnek. Vedd észre, és örülj, ha valami szépet látsz.
  • Sokra viheted még, mindig előrelök, ha nem fogadod el a dolgokat úgy, ahogy vannak, ha mindig többet, jobbat, szebbet szeretnél - de néha nézz körül, és lásd meg, mennyi mindennel elégedett lehetsz. Élvezd azt, ami már a tiéd, és mindig is a tiéd marad.
  • Ne hidd el, hogy csak akkor vagy szép, ha ki van festve a körmöd, tetoválásod van, vagy neked a legfodrosabb a ruhád. Gyönyörű vagy, akármit is veszel magadra, és ezt csak az nem látja, akinek mindenfélétől káprázik a szeme.
  • Ne panaszkodj sokat, hanem találd meg azt, hogy mire van igazából szükséged.
  • Ha olyan helyen vagy, olyan életet élsz, amiben nem vagy elégedett, akkor változtass! Menj arrébb, költözz el, válts iskolát, munkát - hiszen szabad vagy. Ha zsákutcába tévedsz, ha nincs erőd továbbmenni, akkor gyere vissza hozzánk, mi mindig itt leszünk neked.
  • Ugyanúgy harcolj mindig az igazságért, az álmaidért, ugyanúgy védd meg a kisebbeket, ahogy most teszed. Ne félemlítsenek meg a nagyobbak, nagyon erős vagy!
  • Ne bánts másokat!
  • Ha valakit mégis megbántottál, keresd meg, beszélj vele, tedd jóvá, mert az ilyen bántások nemcsak a másik, hanem a te lelkeden is sebet hagynak, és ezt be kell gyógyítani.
  • Bocsáss meg másoknak! És bocsáss meg nekem is, mert annyi mindent elrontottam, pedig mindig a legjobbat szeretném adni neked.

Ha szeretnéd követni a Stresszblogot, kattints ide.

tovább olvasom
i o

A bejegyzés trackback címe:

https://stressz.blog.hu/api/trackback/id/tr536294484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Behajtó70 2014.06.11. 19:27:29

"És bocsáss meg nekem is, mert annyi mindent elrontottam, pedig mindig a legjobbat szeretném adni neked"

Sajnos így van. De soha nem késő javítani.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.06.11. 20:28:48

A fontos dolgokat nem szavakból tanulják meg a gyerekek. Tök jók az ilyen listák, csak ha nem ezt látta nem ezt fogja csinálni, bizonytalan lesz.A gyereknek sokáig a szülő a követendő példa, akkor jön a sokk amikor ez nem működik a valóságban, akkor kellenek az ilyen listák....

dívamacska 2014.06.11. 21:52:03

Volt már ember a világon, akinek segített valamit egy ilyen Coelho-féle közhelyparádé?

jet set 2014.06.11. 23:38:01

@dívamacska: Persze. Akik abból élnek, hogy ilyen bullshiteket adnak elő pénzért.
süti beállítások módosítása